ΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Facebook Instagram
Search
Close this search box.
Bars
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
Menu
  • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
  • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
  • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
  • ΜΕΛΕΤΕΣ
  • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
  • ΥΓΕΙΑ
  • ΕΚΕ
banner728x90png
Home Marketing & Sales

Million Dollar: Πρακτικές Συνταγές Πώλησης
Ο Φόβος της Αυτοπροβολής

Insurancedaily editorial team by Insurancedaily editorial team
19/05/2008 - Updated on 26/05/2008
in Marketing & Sales
A A
Share on Facebook

Ας ξεκινήσουμε θέτοντας ένα ερώτημα: Τι κοινό έχουν οι διάσημοι ηθοποιοί, οι δημοσιογράφοι ή οι τραγουδιστές; Η απάντηση είναι απλή: επιδιώκουν την αυτοπροβολή.

Όπως οι κορυφαίοι επαγγελματίες και επιχειρηματίες που κατορθώνουν να δημιουργήσουν αυτοκρατορίες, έτσι κι αυτοί κατορθώνουν να αξιοποιούν τις ευκαιρίες για αυτοπροβολή.

Διαβάστε Επίσης

Στα κόκκινα για την INTERAMERICAN ο πύργος του Πειραιά

Στα κόκκινα για την INTERAMERICAN ο πύργος του Πειραιά

May 10, 2025
Κ. Βλάσης: Νέα Κοινή Δήλωση Προθέσεων Ελλάδας – Γερμανίας για τη στήριξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

Κ. Βλάσης: Νέα Κοινή Δήλωση Προθέσεων Ελλάδας – Γερμανίας για τη στήριξη της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

May 9, 2025

Πρόσφατες μελέτες καταλήγουν στο γεγονός ότι τη μεγαλύτερη επιβράβευση εξασφαλίζουν τα άτομα που είναι περισσότερο πρόθυμα να αυτοπροβληθούν. Για κάποιους ανθρώπους η αυτοπροβολή αποτελεί φυσικό χαρακτηριστικό. Οι υπόλοιποι βρισκόμαστε σε μια συνεχή συναισθηματική μάχη ανάμεσα στη φιλοδοξία μας να κατακτήσουμε την κορυφή και το φόβο μας μήπως φανούμε υπερφίαλοι, θρασείς ή επιθετικοί.

Η συστολή αυτή, καθώς και όλες οι σκέψεις, τα αισθήματα και οι συνήθειες που μας αυτοπεριορίζουν και μας αποτρέπουν από την επιδίωξη της αναγνώρισης για όσα κάνουμε καλά αποτελούν το «φόβο της αυτοπροβολής».
Όταν ο φόβος της αυτοπροβολής επιδρά συναισθηματικά στην ικανότητα ενός διευθυντή πωλήσεων να στρατολογήσει ικανούς πωλητές, ονομάζεται «απροθυμία στρατολόγησης». Και όταν, πιέζοντας ψυχολογικά τον επαγγελματία, περιορίζει τη διάθεσή του να προσεγγίσει νέους υποψήφιους πελάτες, ονομάζεται «απροθυμία προσέγγισης».

Για ορισμένους επαγγελματίες η απροθυμία προσέγγισης είναι συνυφασμένη με την απροθυμία τους να χρησιμοποιήσουν το τηλέφωνο ως μέσο προσέγγισης. Για άλλους είναι συνυφασμένη με την απροθυμία τους να προσεγγίσουν προσωπικά τον υποψήφιο πελάτη. Για άλλους η απροθυμία προσέγγισης είναι και τα δύο. Ίσως γνωρίζετε κάποιο συνάδελφό σας με αυτό το πρόβλημα. Ίσως κάποιον υπάλληλό σας. Ίσως το αντιμετωπίζετε εσείς ο ίδιος.

Σε αντίθεση με κάποια στερεότυπα, όπως ο αμφισβητούμενος πλέον «φόβος της απόρριψης», ο φόβος της αυτοπροβολής και η συνεπαγόμενη απροθυμία προσέγγισης δεν αποτελεί ανυπόστατο σλόγκαν.

Υπάρχει, ανεξάρτητα από το αν το πιστεύετε ή όχι, και η ύπαρξή του είναι μετρήσιμη μέσω των συνεπειών του. Ας ρίξουμε μια ματιά σε ορισμένες από αυτές τις συνέπειες.

Μελέτες που ανέλυσαν τις αμοιβές των πωλητών διάφορων κλάδων κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι όσοι αντιμετώπιζαν πρόβλημα απροθυμίας προσέγγισης είχαν το ένα πέμπτο των ετήσιων απολαβών των συναδέλφων τους που είχαν ξεπεράσει το πρόβλημα. (Και οι δύο ομάδες διέθεταν το ίδιο επίπεδο ταλέντων, ικανοτήτων, κινήτρων, ευφυΐας, προετοιμασίας και εμπειρίας.) Για να ρίξουμε αλάτι στην πληγή, η ομάδα που αντιμετώπιζε πρόβλημα απροθυμίας προσέγγισης είχε επενδύσει πολύ περισσότερο χρόνο και χρήμα για να αποκτήσει τις απαιτούμενες επαγγελματικές γνώσεις. Απλώς υπήρχαν συναισθηματικοί φραγμοί που δεν τους επέτρεπαν να θέσουν σε εφαρμογή τις γνώσεις τους.

Αν έχετε παρακολουθήσει όλα τα κλαδικά σεμινάρια και έχετε μελετήσει όλα τα βιβλία που αφορούν το επάγγελμά σας, αν, με άλλα λόγια, διαθέτετε όλα τα προσόντα και τις ικανότητες, αλλά οι κόποι σας δεν ανταμείβονται, ίσως πρέπει να αναζητήσετε την αιτία στην απροθυμία προσέγγισης νέων υποψήφιων πελατών.

Πριν από λίγα χρόνια, μετά την ολοκλήρωση πολλών ψυχολογικών μελετών σχετικά με την απροθυμία προσέγγισης που εμφανίζεται σε επαγγελματίες, πραγματοποιήθηκε σε αντιδιαστολή μια μελέτη σε επαγγελματίες που δεν είχαν σχέση με τις πωλήσεις.

Η λογική ήταν η εξής: Αν κανείς μελετά τον τρόπο με τον οποίο το ψύχος επηρεάζει την απόδοση των εργαζομένων, είναι χρήσιμο να μελετήσει σε αντιδιαστολή και τον τρόπο που τον επηρεάζει η ζέστη.

Η μελέτη αυτή εξέτασε τον αριθμό των προαγωγών και τις μισθολογικές αυξήσεις διοικητικού προσωπικού για μια χρονική περίοδο πέντε ετών. Οι ερευνητές δεν μπορούσαν να προβλέψουν τη σπουδαιότητα των συμπερασμάτων της έρευνας. Οι διοικητικοί υπάλληλοι με τις περισσότερες προαγωγές και τις μεγαλύτερες αυξήσεις μισθών δεν ήταν αυτοί που διέθεταν τη μεγαλύτερη τεχνική επάρκεια. Αντίθετα, ήταν αυτοί που ήταν περισσότερο πρόθυμοι να προβάλλουν την όποια επάρκεια διέθεταν.

Η σχέση ανάμεσα στην αυτοπροβολή και την επιτυχία στις πωλήσεις ήταν αυτονόητη. Η ίδια όμως σχέση και στο διοικητικό τομέα; Οι μελετητές άρχισαν να αμφιβάλλουν για το σχεδιασμό του πειραματικού μοντέλου. Μήπως το δείγμα της έρευνας ήταν κατά κάποιον τρόπο μη φυσιολογικό; Μήπως έγινε κάποιο λάθος στην ανάλυση των δεδομένων; Μήπως θα έπρεπε να δοκιμάσουν ξανά;

Και ξαναδοκίμασαν. Αυτή τη φορά με τεχνολογικές ομάδες: αναλυτές και μηχανικούς πληροφοριακών συστημάτων. Η έρευνα, όμως, κατέληξε στα ίδια συμπεράσματα. Οι αναλυτές και οι μηχανικοί που αξιολογήθηκαν ως οι καλύτεροι στον τομέα τους δεν ήταν κατ’ ανάγκη αυτοί με τη μεγαλύτερη τεχνική επάρκεια. Ήταν αυτοί που ήταν περισσότερο πρόθυμοι να προβάλλουν την επάρκεια που διέθεταν.
Μπορούμε λοιπόν να καταλήξουμε σε δύο σημαντικά συμπεράσματα:

  1. Η απροθυμία προσέγγισης δεν εμφανίζεται μόνο στον τομέα των πωλήσεων. Μπορεί να επηρεάσει σχεδόν οποιαδήποτε καριέρα.
  2. Το πρώτο σύμπτωμα της απροθυμίας προσέγγισης δεν είναι ένα σφίξιμο στο στομάχι ή ένα βάρος στο στήθος. Το πιθανότερο είναι ότι κάποιος θα νιώσει τις συνέπειες της απροθυμίας προσέγγισης στο πορτοφόλι του.

Στη γενική του μορφή, ο φόβος της αυτοπροβολής προκαλεί αναστολές στα πάντα: από το να ζητήσει κανείς αύξηση μέχρι να επιδιώξει την αναγνώριση για την ποιοτική του δουλειά. Όταν όμως η απροθυμία προσέγγισης «χτυπάει» τον ελεύθερο επαγγελματία, η ζημιά που προκαλεί είναι πολύ μεγαλύτερη. Εμποδίζει την αποτελεσματική αναζήτηση και προσέγγιση νέων πελατών και, για να δυσκολέψει ακόμη περισσότερο τα πράγματα, μπορεί να εμφανιστεί με έντεκα διαφορετικές μορφές!

Την επόμενη εβδομάδα: Οι 11 μορφές με τις οποίες η απροθυμία προσέγγισης μπορεί να κρατήσει σε «ομηρία» τον ελεύθερο επαγγελματία.

new-cover-insurancegif

Related Posts

business-strategy-concept-with-wooden-cubes-wooden-grunge-background-side-view
Marketing & Sales

Κοινωνικές/Επικοινωνιακές και Ψηφιακές δεξιότητες στην Εκπαίδευση και στην Εργασία τον 21ο αιώνα

by Insurancedaily editorial team
Feb 8, 2023
Επιχειρηματική Αναλυτική και Μάνατζμεντ
Marketing & Sales

Ιστορική Αξία και Συνεισφορά της Επιχειρησιακής Έρευνας και Υποστήριξης Αποφάσεων σε Επιχειρήσεις

by Insurancedaily editorial team
Nov 21, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης διακρίθηκε με το βραβείο εξαίρετης έρευνας «Χρήστος Τσούμας»

by Insurancedaily editorial team
Oct 25, 2022 - Updated on Oct 26, 2022
Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

94η Συνάντηση της Ευρωπαϊκής Ομάδας Εργασίας EWG στην Πολυκριτηριακή Υποστήριξη Αποφάσεων

by Insurancedaily editorial team
Sep 20, 2022 - Updated on Sep 21, 2022
Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου
Marketing & Sales

Τιμήθηκαν Καθηγητές από το Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας του Ελληνικού Μεσογειακού Πανεπιστημίου

by Insurancedaily editorial team
Sep 16, 2022 - Updated on Sep 19, 2022
Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M
Marketing & Sales

Ο Κ. Ζοπουνίδης στο Διεθνές Θερινό Σχολείου EURO PhD Summer School – MCDA/M

by Insurancedaily editorial team
Aug 1, 2022
Όλες οι νέες παρεμβάσεις εργασιακής – ασφαλιστικής στήριξης
Marketing & Sales

Θα μπορέσει να επιβιώσει η ανθρωπότητα;

by Insurancedaily editorial team
Jul 26, 2022
forex-stock-crisis-venture
Marketing & Sales

Ποια είναι η προέλευση των παγκόσμιων κρίσεων

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022
Κ. Ζοπουνίδης
Marketing & Sales

Σημαντική διάκριση για τον Καθηγητή – Ακαδημαϊκό Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη

by Insurancedaily editorial team
Jul 18, 2022

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

I agree to the Terms & Conditions and Privacy Policy.

300x250png
asfalia-kinitwn-insurancegif
medifirstlaunchcampaign300x250pxgif
synet-home-300x250gdngif

TOP#5 Insurancedaily

    Εγγραφή στο Newsletter

    +12,000 εγγεγραμμένοι χρήστες ενημερώνονται καθημερινά για θέματα Ιδιωτικής Ασφάλισης από το Newsletter του insurancedaily.gr

    Facebook Instagram Youtube
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    • Όροι χρήσης
    • Προστασία προσωπικών δεδομένων
    • Cookies
    • Πληροφορίες
    • Επικοινωνήστε μαζί μας
    © MORAX MEDIA Α.Ε.

    Το σύνολο του περιεχομένου και των υπηρεσιών του insurancedaily.gr διατίθεται στους επισκέπτες αυστηρά για προσωπική χρήση. Απαγορεύεται η χρήση ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο, μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη. © 2023

    Insurancedaily.gr | Ταυτότητα

    • Διαχειριστής / Διευθυντής: Mωράκης Μιχαήλ
    • Διευθύντρια Σύνταξης: Βίκυ Γερασίμου
    • Ιδιοκτησία: Morax Media Α.Ε.
    • Νόμιμος Εκπρόσωπος: Μωράκης Νικόλαος
    • Διαχειριστής / Δικαιούχος Domain: Μωράκης Μιχαήλ
    • Έδρα - Γραφεία: Ιφιγένειας 6, Καλλιθέα, ΤΚ 17672
    • Email: info@insurancedaily.gr, Tηλ: +30 210 9594121

    Add New Playlist

    No Result
    View All Result
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ

    © 2020 Insurancedaily.gr - by Morax Media s.a..

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία πλοήγησης και προσωποποιημένο περιεχόμενο.
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΥΓΕΙΑΣ
    • ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ
    • ΜΕΛΕΤΕΣ
    • ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
    • ΥΓΕΙΑ
    • ΕΚΕ